A korrektség kedvéért: a mai elemzés ötletét Berényi Konrád online marketing blogjának egyik kommentjéből merítettem. A Nők Lapja Café új designjáról van szó, amelyet bírált a kedves kommentelő. Meglepő (vagy mégsem?), hogy megint ennyire amatőr kinézetet sikerült összehoznia egy népszerű portálnak.
Az oldal gyakorlatilag első pillantásra úgy néz ki, mintha a különböző tartalmi boxokat belerakták volna egy random generátorba és kidobta volna ezt a végerdeményt, mérettől és típustól független elrendezést eredményezve. Értelmetlenül hosszú nyitóoldal egyre zagyvább és átláthatatlanabb tartalmak, a végén az ember megrázza magát, hogy mivaaan? most akkor horoszkóp vagy sztárok vagy babázzunk vagy nők lapja vagy nyereményjáték majd megint, majd megint. A színeket tekintve nem tudom, hogy miért ezt a barnásvöröset választották (ja, vagy ez esetleg kávéészín?) a káosszal vegyítve, mikor inkább letisztult hatást, nagy betűket, kevés, de élénk színt lett volna érdemes beletenni. Egyébként a semmitmondó stockfotókról is le lehet szokni, a képek áráért ma már egész jó fotósok kifizethetőek.
Az NLC fórum, amelyre felhasználói panaszkodnak valóban elég vegyes érzéseket kelt. A fejléc itt már olyan frucsán fest, mintha valamilyen technikai hiba miatt megduplázódott volna, de aztán észrevehetjük, hogy ezek más és más menüpontok. Tényleg muszáj volt mind a 22 főmenüpontot kitenni? A színek szerinti téma szeparálás megint az óvodás felhasználókat veszi célba, de az egész annyira régies elavult látványt áraszt magából, mintha visszaállították volna nosztalgiából az oldal indulásakor használt első design elemeket.
Ha már bírálunk adjunk pozitív és követésre érdemes példát is, ilyen a Yahoo Shine portálja.
Kontrasztos, nagy betűs, jól áttekinthető, tiszta, egyszerű. A sötétmályva szín adja az arculatot és a karaktert. Érdekesség, hogy az almenük háromoszloposak, valamint, hogy az alcímek kisbetűvel (tehát nem nagybetűvel, a megszokott tengerentúli tipográfiával ellentétben) jelennek meg. A címek mérete óriásinak tűnik a szöveg méretével összehasonlítva, de valójában egyrészt ez ad egy áttekinthető tagoltságot az oldalnak, másrészt ugyanezt teremtik meg a nagy fehér területek. (Ilyenkor vicces arra gondolni, hogy a leggyakorikbb ügyfélkifogások egyike: "sok az üres tér, ami kihasználatlan".) Az Shine portálját jellemzi még a nagyon egyszerű kezelhetőség, nincsenek fülek, nincs túl bonyolított szerkezet, az oldal alján pedig mind a 9 főmenü éppen aktuális friss híre jelenik meg. A képek egytől egyig jó minőségűek, gondosan válogatottnak tűnnek. A rovatoldalakon a felső három ajánló (editor's picks) után gyakorlatilag a jól bevált blogszerkezetet használták fel, amely szerkezeti egyszerűsége miatt egyáltalán nem hat zavaróan. Összefoglalva, egy kellemes megjelenésű, szép portál nőknek szánva, amelyet az ember azonnal betesz a kedvencei közé.
Utolsó kommentek