Mélységes megdöbbenést váltott ki a Pöttyös oldala belőlünk. Ugye vannak legrosszabb weboldal versenyek, ahol könnyen tanulhatnak a figyelmes szakemberek a típushibákból azaz nem rakunk 6-nál több mozgó elemet a nyitóoldalra, gifanimációk már kevésbé hatékonyak a felhasználók elérésében. A kaotikus látványvilág szintén nem felhasználóbarát és a minél élénkebb színű = annál vidámabb és figyelemfelkeltőbb sem érvényes már. Ezen a weboldalon egyszerűen nem tudni, hogy most akkor mi van? Hová induljak, mire kattintsak? Egyszerűen minden mozog, minden animálódik, van tükrözés, árnyékolás, görbítés és mászkálás, beúszás és körbemozgás, betűgömbölyítés és egyszerű menüsor, ugyanakkor a 90-es évek végének struktúráját sikerült mégis megőrizni, kétoldalt php nuke kötött designjára emlékeztető stílusban.
Tulajdonképpen az ötletek nem rosszak. Van egy raktár ahonnan választhatsz pontokért pöttyös napozó szivacsot, tornacipőt, szokol rádiót, ilyeneket szóval megy a merchandising is közben és még fel is szerelkezhet az ember pöttyös cuccokkal, amennyiben ezt menőnek ítéli meg. És "jó" szövegek is vannak: "Csapj oda Fortunának, sőt dörgöld az orra alá, hogy mennyire fölösleges egy perszóna!"
Ismét kapott egy pofont a magyar szövegírás, interaktív website tervezés, webdesign amúgy is kék-zöld arca.
Kör szubkjektív véleménye:
A Pöttyös oldalának nem az a baja, hogy létezik hanem, hogy nem derül ki, hogy mi a pöttyös. Az teljesen nyilvanvaló első ránézésre, hogy offline-szemléletű ügynökséggel készítette az oldalt a megbízó. Jó kiindulópont a butakék az ostobapirossal az érelmetlen és céltalan mozgások, loop-olt gif animációk (1;2;3). A bal oldali függőleges „kezdőlap márkavilág akciók-promóciók-stb... ” teljesen fafejű szerkezet, halálosan unalmas és érdektelen. Mire a termékemet megtalálom a harmadik almenüt bontom ki, egyébként összesen negyvenöt (45!) almenü közül válasszam ki ami érdekel. Na neeee..... Senkit sem érdekel. Engem mint átlagos túró-rudistát a termék érdekelne (ízléses külsővel úgy, hogy kényszert érezzek arra, hogy rohanjak a hűtőhöz, ne a lavórért), az azzal kapcsolatos akciók, promóciók, de nem így nem, hogy válogatás nélkül izegve-mozogva betesznek elém mindent. Ráadásul ezek a kis silány flash-animációk12-frame/sec-kel szaggatják szét a szemem, kár a K-ért. A legyártott fórum, mint közösségi oldal annyira jól sikerült, hogy tartamának egyszerűen semmi köze a márkához, sem a termékekhez! Erre persze lehet azt mondani, hogy nem is azért készült, de pont ezzel azt mondják, hogy nem akarunk több terméket eladni. Az biztos, hogy így legalább a PR- végzettsegű marketinges-moderátornak megvan a 8 óra a passziánsszal és a fontoskodással együtt, de ennyit már ő is lenyúlhat a Friesland-tól.
Tag-ek: céltalan, csúnya, zsúfolt és bosszantó.
A pöttyös anyja: Friesland Hungária Zrt. (pl.Millitej) (ronda oldal).
A pöttyös keze: Oditech Studio (ronda oldal). Röviden: igénytelen. Kiderül, hogy a mozgó gif az Ő ötletük volt. Még arra se motivál, hogy kiváncsi megnézzem, hogy kik is valójában, annyira randa az oldal. Mintha csak alakulásuk óta ez lenne. Ennyi idő alatt mások megszületnek, megtanulnak járni, beszélni, elvégzik az iskolát stb. Itt semmi fejlődés nem történt. A helyzet feloldására első lépésben grafikus kellene nekik, mert így még az univerzum legszakmaiatlanabb díjjából a Matisz e-fesztiváljától is csak a másodikat kapják meg. Apropó, az oldal készítőinek meg nehogy már az legyen az egyetlen elvárása hogy xhtml-css valid legyen, az alapvető. És soha többet ne hivatkozzatok arra hogy „Azt nem lehet megcsinálni!”.
Utolsó kommentek