Nem szép dolog egy totálisan megbukott kampányt tovább alázni, de nagyon érdekes tanulságokat hozott a Häagen-Dazs super premium jégkrém gerillakampány ötlete és lefolyása.
A Kreatív Online oldalán értesültünk a "gerillaakcióról", amely szerint a kampányt lebonyolító marketingügynökség azt találta ki, hogy a városban mindenfelé kiragasztanak "umlautokat" (a Häagen-Dazs umlautos a betüje adta ugye az ötletet), utcatáblákra, köztéri feliratokra. Utánanéztünk, hogyan is kivitelezték az ötletet. Nem tudjuk, hogy a magyar kreatív fejekből pattant-e ki, vagy más országban már bevált receptet vettek át, mindenesetre az ötlet túl egyszerű, túl sok gondolkodást nem igényelhetett.
Ennek ellenére el tudom képzelni, hogy akár jól is lehetett volna kivitelezni. Talán az ország általános hangulatához nem passzol éppen - szomorú, hogy ilyesmit is figyelembe kell venni - mindenesetre az összeragasztgatott utcatáblákat nem fogadta a közönség tréfás kedvvel. Beláthatjuk, nem igazán pozitívak az emberek a street art tekintetében, ezért ezt is érdemes lett volna átgondolni. A legnagyobb hibát a kampánytervezők a megvalósítás hihetetlen igénytelenségével követték el, pedig még egy blogot is létrehoztak, ami teljesen átlagos és sablonos, nulla összeget költöttek rá. Összességében munkájukkal a Häagen-Dazsnak olyan negatív kampányt sikerült összehozniuk, hogy még aki szeretettel és rajongással fogyasztotta a minőségi jégkrémgyártó termékeit, annál is negatívan csapódott le, feltéve persze, ha egyáltalán hallott róla. Utóbbi mindenki szerencséjére nem túl valószínű, mivel annyira ügyetlenül tervezték meg a kampányt, hogy nem sikerült elegendő helyre kitenniük az igénytelen pöttyeiket, így amellett, hogy egy rakás embert felbosszantottak, a legtöbben azt se tudták, miről van szó.
Azért azt még érdemes elmondani, hogy egy "super premium" jégkrém ismertségét akarták ezzel a módszerrel növelni. Az egész tehát az ügyetlen gerilla kampány magasiskolája, ennél tényleg sokkal többet ért volna egy "szép kép" a termékről, vagy esetleg valami jól bevált vonalkódbeküldős játék. Persze ettől még kitalálhatják, hogy sikeres volt, hiszen beszélnek róla...
Utolsó kommentek