Vannak híresnek számító rendezvények, meg hungarikumok, amelyek híressé teszik vagy tehetnék Magyarországot. Jellemzőik, hogy külföldiek számára is jelenthetnek értéket, érdekességet. A külföldi fiatalok többségének Magyarországról a Sziget fesztivál jut elsőként eszébe, a Herendi porcelán, a téliszalámi, a gulyás, a Hortobágy és a Parlament kevésbé. Persze ez lehetne másként is.
Első célpontunk ezért a Sziget Fesztivál egyik küldöldieknek szánt honlapja.
A Sziget Fesztiválra invitáló spanyol és francia célközönségnek szánt kampány, rövid flash introban ad egy gyors áttekintést, életérzést Magyarországról. A flash rajzfilm lényege: egy zöld Trabant belsejéből nézzük az utat megyünk Magyarország felé, az úton tábla jelzi az időpontot és a helyszínt, majd ráül egy 50-es évek mosópor reklámjából ismerős női alak az autóra, egyébként az úton a visszapillantó tükörben is ő látható, de mire megérkezik már egy csápoló közönség van az autóban. Ezután megjelenik egy buborék, amelyben még egyszer elmegy a zöld trabant és előhúzza azt a feliratot, hogy belépés (az adott nyelven). Hm.. Szinte elképzeljük a brainstormingot, ahogy összedugta a kreatív csapat a fejét (akik ebben az esetben franciák voltak), mi jut eszünkbe Magyarországról? Szocialista, retro, szocreál, csinos lányok, tegyük át akkor a lányokat is pin-up girl stílusba, az egész alá tegyünk "menő", kopott szintén retro grafikai hátteret és mehet is. A Trabant ablakában látható rajongókkal nyilván a "sziget hangulat" ábrázolását tudták le. Az intro után megérkezünk az információs portál jellegű honlapra. A fejlécben a rajzolt menü lehetne jó is, de nem az. A két oldalsó sávba megint odaerőltetett bannersort találunk, amelyet manapság intelligens felhasználó úgyis figyelmen kívül hagy, de azért még tud zavaró lenni, ha minden színvonalat alulmúl - itt olyan. Akkor ez most megint vírusmarketing? (ezt nézd milyen béna, és már terjed is...). A linkek színében visszaköszön a piros fehér zöld... Szerintem ezt nem is kell folytatnom, innentől sorolható egy honlap kazahsztáni vagy újonnan terjedő népszerű kifejezéssel élve: zs kategóriába.
Visszatérve az retro mosónős.. elnézést pin-up girl koncepcióra az offline változatot készítő Angélique Bidault grafikus művészhölgy párszor elsütötte már ezt a stílust egészen máshol is.
Megnéztük a magyar változatot is. Színvonalában és hangulatában szerencsére semmi köze a spanyol és francia oldalhoz. Fiatalos, szép weboldal sajátos hangulattal, pozitív letisztultsággal. A grafikai koncepció alapja a sziget karszalagja, ami nagyon jó ötlet, megfelelően kiemelve az online jegyrendelés (nem piros felirattal villogva érdekes módon), valamint az is be van cetlizve, hogy hány nap van még hátra a szigetig.
A sziget.hu weboldal ismét egy újabb kérdés. Mivel engem kiráz a hideg a 90-es évek végéről megmaradt pixel kisbetüs menü, jobbhasáb, középső, balhasáb (csak php nuke-nak emlegetett) szerkezettől, ezért itt már megbicsaklottak az objektív értékelési szempontok. Összességében úgy néz ki az oldal, mintha 4 már meglévő különböző korszakban készült oldalt feladaraboltak és újra összeraktak volna.
Utolsó kommentek