érdekesztétika

reklámkritika, a szép és a jó felfedezése, a rossz leleplezése, reklám és kreatív elemzés, alázás. méltatás. vonal és kör.

témák

bbc (2) brit (4) carnation (4) coca cola (2) coke (2) cseh (2) dreher (2) foci (2) grafikusok (6) honlap (12) jwt (2) kampány (3) közigazgatás (5) lengyel (2) magyar (8) microsoft (2) ogilvy (2) reklámfilm (2) siemens (2) spanyol (2) tehetség (3) turizmus (3) tv (4) video (6) weber shandwick (2)

Utolsó kommentek

Fanta arculatváltás

2008.09.06. 00:49 vonal

A Fanta pozitív image-én erősített mostanában, és ha lehetett egyáltalán még fokozni csomagolásán a vidám és játékos kisugárzást, hát ezt most megtette. A Fanta arculatával mindig is együtt jártak az élénk színek, a játékos külső és a főként fiataloknak szánt vidám hangulati elemek.

Az üdítő érdekes módon már 1940 óta létezik Európában, az Egyesült Államokban pedig 1960 óta fogyaszthatja a lelkes közönség. Rengeteg ízben kapható, Magyarországon ezekből csak néhány félét ismerünk, a nagyvilági választékot tekintve például csak a grapefruit-osból háromféle is van, de létezik licsis, citromos-mentás, málnás-ananászos meg almás-kiwis, majdnem százféle ízben kapható.

Ami az új designt illeti, a legfontosabb változás, hogy tisztábban előjönnek a narancsra utaló grafikai elemek, ugyanakkor rugalmasabb, változatosabb a külső. Mindezt értelmezhetjük úgy, hogy a narancsokat lehet helyettesíteni, ki lehet egészíteni mindenféle más gyümölccsel. Mondjuk a korábbi káoszba is lehetett vegyíteni ilyen-olyan színt, de kevésbé lehetett direkt elemeket használni. Most a néhány éves trendeket utolérő grafikai stílusba ez is belefér.

A kampány tudtunkkal elsősorban Európában indult el, főleg az oroszok és a lengyelek járnak az élen, de az új magyar oldal adaptáció is elkészült. Sajnos meglehetősen elavult flash animációt vetettek be, az eseményekkel együtt a teljes képernyő oldalirányba vonul, mint valami régi Nintendo játékban, dehát ezt alkotta az enyhén offline gondolkodású ránézésre súlyosan képzős gárda.

Van, ahol nem vették át (még) ezt a flash kampányt. A spanyolok például a népszerű, vagy népszerűnek gondolt, de valójában lerágott csont közösségi oldallal ünneplik az arculatváltást, meg egyáltalán a Fanta létezését, valamint a vidámságot, a fiatalosságot erősítő rajzos grafikai elemekből álló óriásplakátokkal lepték el az utcákat.

3 komment

Címkék: fanta psyop

A bejegyzés trackback címe:

https://erdekesztetika.blog.hu/api/trackback/id/tr19650662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Winston007 2008.09.09. 23:18:17

Vessetek ram kovet, de nekem bejon ez az uj figuras kampany. Az kulonosen ahol ilyen hangosbemondo feju gonosz figurak probaljak szivatni oket, de vegul rajuk kotik a hangszereket.
Szoval tetszik! Bar most uditoben szerintem a Pepsi maxxos kampanyok nagyon jok. Az utcai kampany viszont jo otlet, friss-eredeti szerintem. Bar mar latom, hogy az elkovetkezo honapokban az uj messias szo a street art lesz...

Egyebkent meg utalom a fantat:)

dragon 2008.09.10. 08:44:12

ezt a gyerekrajzos egyáltalán rajzos cuccot nem tudom melyik ügynökség merné bevállalni itthon

vonal 2008.09.10. 08:50:31

sajnos a weboldal stílusa és technikai színvonala nem hasonlít/ér fel a reklámfilmekéhez, de nem rossz, ez az írás itt nem negatív kritika akart lenni.