érdekesztétika

reklámkritika, a szép és a jó felfedezése, a rossz leleplezése, reklám és kreatív elemzés, alázás. méltatás. vonal és kör.

témák

bbc (2) brit (4) carnation (4) coca cola (2) coke (2) cseh (2) dreher (2) foci (2) grafikusok (6) honlap (12) jwt (2) kampány (3) közigazgatás (5) lengyel (2) magyar (8) microsoft (2) ogilvy (2) reklámfilm (2) siemens (2) spanyol (2) tehetség (3) turizmus (3) tv (4) video (6) weber shandwick (2)

Utolsó kommentek

Heineken vs. Heineken

2008.07.30. 10:00 kör

vörös csillag sörgyár
Két promóciós oldallal jött ki a Heineken nemrégiben. Első ránézésre alapvető különbség, hogy az egyik egy reklámügynökség által egyszerűen magyarított változat, míg a másik egy fejlesztői csapat munkája, akiket feltehetőleg egy offline gondolkodású kreatív pattogtatott. Ami közös a két oldalban, hogy irritálóan hülyének nézik az embereket.

Az egyik, az Extracold.* jó alapanyagból dolgozott, de a végeredmény messze nem egy élvezhető, szórakoztató weboldal. A másik - ami a központi oldal magyar változata - nem sikerült túl jól, hiába körmöltek a szövegírók, süt az oldalról az ötlettelenség. A sarokban két üveg összekoccan, nagyon jópofa, meg a kamion is bejön balról. (Meglepő, hogy ha a születésem napjának 45.-ét írom, nem dob hibát, beenged.) Minden menünél "beúsznak" a képi elemek, és olvasni kell rengeteget, ha akarsz, ha nem (általában - ugye - nem szeretnek a felhasználók weboldalakon sokat olvasni).

A Gyorsfagyasztó menüben 6 darab fotó van, amiről lekaparhatod a jeget. Bár, ha ezt megteszed, semmi nem történik, csak lekapartad. Maradandó élmény tényleg.

Az Extra Cold, az Úton és a Rendezvény menüpontok tartalmát gyakorlatilag egy pontba lehetett volna tenni, hol ihatom a sört és hol láthatom a promókamiont.

Az egyetlen rész, ahol tényleg profi kreatív designerekkel találkozhatunk, az út a fagypontig menüpont szereplői, amint a kamion belsejét elkészítik. Szerintem ez egy érdekes videó, az oldal készítőinek is meg kellett volna nézniük, hátha inspirálóan hat rájuk. A reklámügynökség kreatív szövegírói helyett elég lett volna egy fordítóirodát megbízni. Jobb is, talán olcsóbb is lett volna a végeredmény.

*music.hu
Oditech Studio, aki már barátkozik a flash animációva, bár még mindig 12 frame/sec-nél tart, mégis modernebb mint a túrórudi mozgó gifjei. Az, hogy minden megint mozog, úgy látszik náluk a céges policy része.

Az oldalra belépve azt gondolnám, hogy flash oldalra érkeztem, de statikus HTML aloldalakat találunk. Ennek ebben az esetben szimplán a működést akadályozó hátránya van: a négy főmenüből a számomra kedves zenecsatorna kiválasztása után megszűnik a zene. A pop-up lenne az egyetlen kiút, de ez manapság már minden valamire való felhasználónál le van tiltva.

Az első menüben a Heineken által szponzorált fesztiválok ajánlója van, egy kiemelt, és egy másik, ami valójában kettő:  föl-alá tekergethetjük. A másodikban igazi offline kreativitás tarol: 5 féle zene elnevezve a következőkre: úszkálj (a franctudja mi ez), tekerd (hip-hop), bólogass (pop-rock), pattogj (elektromos), lazulj (chill-out). A harmadik a szokásos nyereményjáték ezúttal belépőért (szponzornak csak akad pár fölösleges, amit ki lehet szórni, na meg nem kellett ezen se sokat gondolkodni)  és végül még egy játék a videó/képbeküldő nyereményjáték, ami sláger már elég régóta az ötlettelen ügynökségeknél, pótcselekvés, segíti az agy használatának elkerülését.

Szigorúan art direktori szemszögből értékelve az Oditech-nek felrovom a zöld-pirosságot, azt, hogy a palettán a nullát és a kettőötvenötös maximumértéket ismerik, a pöttyös oldalánál sem fért a fejükbe, hogy kiverik az ember szemét az erős színek. És a vektoros elemekről nem is szóltam még, de inkább már nem is teszem.

Végül a nemzetközi Heineken Music site-ok közül kiemelném a
http://www.heineken.pl lengyel frissességét,
http://www.heinekenmusic.com.my - igényes maláj flash,
http://www.heinekenmusic.ie/ - ír, szintén sok, és áttekinthető tartalommal,
http://www.greenroomsessions.se/ - svéd design, nagyon jó játékkal... jó mulatást!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://erdekesztetika.blog.hu/api/trackback/id/tr80579002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olaf 2008.07.31. 09:57:26

valóban ótvar. jó esély lett volna a javításra a pöttyös.hu terrorakció után: tudunk mi másmilyet is, csak az ügyfél volt hülye stb.

de nem: még mindig minden csikorog.
a lengyel tényleg elég fasza.

fnaszaly 2008.09.01. 14:38:28

Hello!
Jobb későn mint soha alapon az Oditech néhány komment erejéig szót kér :)
Az Extracold website valóban egy nemzetközi történet magyarítása. Lényegében véve a rendezvények rész és azt utólag "dokumentáló" fotónézegetősdi a mi pluszban hozzáadott tételünk ebből.

A HeinekenMusic site-on a jegynyerés ügyfél kérés volt, "videó/képbeküldő" nyereményjáték pedig nincsen és nem is volt. Van "helyette" egy szerintünk egészen jópofa video alapú promóció, de feltehetően erről is le fogtok tudni írni néhány negatívumot ;) A rádiók pop-up és nem pop-up változatban is hallgathatók, bővebb leírás is található arról az oldalon, hogy melyik milyen zenét játszik, így ezt a részt igazából nem tudtuk értelmezni.

vonal 2008.09.09. 14:53:29

Fnaszaly, hello!
mi mindenről le tudunk írni néhány negatívumot, hiszen fikázós blog vagyunk, nem kísérjük minden magyar ügynökség munkájának mennybemenetelét ünnepi kürtszóval.
Köszönjük a választ, ne sértődjetek meg, arra figyelünk, ami érdekes ez már önmagában pozitívum.