érdekesztétika

reklámkritika, a szép és a jó felfedezése, a rossz leleplezése, reklám és kreatív elemzés, alázás. méltatás. vonal és kör.

témák

bbc (2) brit (4) carnation (4) coca cola (2) coke (2) cseh (2) dreher (2) foci (2) grafikusok (6) honlap (12) jwt (2) kampány (3) közigazgatás (5) lengyel (2) magyar (8) microsoft (2) ogilvy (2) reklámfilm (2) siemens (2) spanyol (2) tehetség (3) turizmus (3) tv (4) video (6) weber shandwick (2)

Utolsó kommentek

Perverz svédek

2008.07.09. 22:12 vonal

stockholm_pride

Léteznek olyan furcsa (nem lovas-nyilas) társadalmak, ahol elfogadja az emberek többsége, ha valaki máshogy gondolkodik, máshogy cselekszik, sőt ez akár még érdekes is lehet a magát (valamilyen saját értékrend alapján) normálisnak valló réteg számára.


Nem gyújtanak tüzet és ugrálják körül, nem akarják megfőzni és megenni a másként gondolkodókat, sőt ez a szemlélet a társadalom megszólításának technikáira is érvényes.Képesek elvont, gondolkodásra ösztönző reklámokat készíteni, vonalkódbeküldés és szájbarágás nélkül. Nem is az új magyar marketing stratégia van életben, azaz csináljunk szart, legalább beszélnek róla (ld. gerilla kampány).

Üzenetet meg lehet fogalmazni indirekt módon, provokálva, kifinomultan, jóérzést keltve, de persze lehet kirekesztést meg irritációt keltve is. Ehhez össze kell szedni még néhány pontot a társadalmi fejlettség nevű játékban és magasabb szintre lépve lehet gyakorolni.
 

Svédországban képesek voltak olyan meleg rendezvény propagandát készíteni, amitől az ember először elgondolkodik, azután pedig valamilyen döntésre jut, de arra kicsi az esély, hogy ettől lemegy az utcára és kézigránátot dob a szembejövő arcába (vagy a fővő ebédet otthagyva esernyővel támad neki a felvonulóknak).

1 komment

Címkék: svéd meleg ogilvy

A bejegyzés trackback címe:

https://erdekesztetika.blog.hu/api/trackback/id/tr36561308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.