érdekesztétika

reklámkritika, a szép és a jó felfedezése, a rossz leleplezése, reklám és kreatív elemzés, alázás. méltatás. vonal és kör.

témák

bbc (2) brit (4) carnation (4) coca cola (2) coke (2) cseh (2) dreher (2) foci (2) grafikusok (6) honlap (12) jwt (2) kampány (3) közigazgatás (5) lengyel (2) magyar (8) microsoft (2) ogilvy (2) reklámfilm (2) siemens (2) spanyol (2) tehetség (3) turizmus (3) tv (4) video (6) weber shandwick (2)

Utolsó kommentek

A vad szponzor megeszi a weboldalt

2008.06.24. 21:37 vonal

kirowski samsungElőfordul, hogy egy weboldalt, szolgáltatást teljes körűen a szponzor arculati színeire szabnak, ebben az esetben azonban érdemes a designereknek semleges alapszínvilágot kitalálniuk, amelyre aztán adaptálják a szponzor színeit.

A SamsungSport.hu oldalának kinézete nyilván nem a szponzor hibája, hanem a készítőké.
 

Az oldal elsőre olyan, mintha valami random generált bannergyűjtemény lenne, mondjuk egy bannertemető, ahová még egyszer összesűrítik őket, mielőtt végleg a süllyesztőbe kerülnek. Az oldal fejlécében bannernek képzelnénk a menüsort is és majdnem átugrik rajta a szemünk, de nem, ez itt a menü mégis, olyan szép, kár, hogy elfelejtették IE-re optimalizálni, így egymást kitakarva az almenü beborítja egy idő után a képernyő tetejét, ha már megnyitottuk őket. Alatta vízszintes csíkban vonulnak a üzenetek (hogyan ne készítsünk honlapot egyik aranyszabálya: ne legyen vízszintesen futkározó betű). Alatta jön a talán eredeti design része, egy nagy kép valami ütősnek szánt elhomályosító effekttel megbolondítva (amelyből időnként több másodpercig csak a homály marad), mellette pedig világossárga alapon világoskék betűkkel "kiemelve" mindenféle ajánló hírek.
 

Ezután már csak bannerek vannak tényleg, ja nem, ezek sem bannerek, hanem még a Samsung arculati jegyeket felvonultató Sportkamera Riportok, meg Reflektorfényben, a címsorok stílusa változó, csak, hogy ne tudjunk annyira könnyen eligazodni, vékony+bold, bold+nagybetű+vékony, csak bold, kétszínű. Kicsit paródiaszerű, ahogy összegyűltek a Samsung bannerek az oldalon különböző üzenetekkel. Na jó az egészre még rá van biggyesztve egy óriás banner is, ami már csak úgy ül az oldal jobb szélén.
 

A friss hírek nem tudni miért az oldal legalján vannak a jobb sarokban, a Bulvárnak meg semmi értelme hiszen az egész oldal egy bulvár, az RSS menü első pontja: "Mi az az RSS?" kár, hogy a bannerek mellé nem írják, hogy mi az a banner és mi történik, ha rákattintunk. Szerintem így sok év után talán már tudják ezt is a kedves felhasználók, ha már eddig az oldalig eljutottak. Valószínüleg tényleg szeretnek nagy színes mozgó dolgokra kattintani.
 

Ritka igénytelen, szétfolyó oldal, vagy a megrendelő volt nagyon akaratos, vagy a készítők nem tudtak semmi koncepciót felvonultatni. Pedig többszörös "díjnyertes" készítő cégről van szó.

Szólj hozzá!

Címkék: samsung kirowski

A bejegyzés trackback címe:

https://erdekesztetika.blog.hu/api/trackback/id/tr94537831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.