érdekesztétika

reklámkritika, a szép és a jó felfedezése, a rossz leleplezése, reklám és kreatív elemzés, alázás. méltatás. vonal és kör.

témák

bbc (2) brit (4) carnation (4) coca cola (2) coke (2) cseh (2) dreher (2) foci (2) grafikusok (6) honlap (12) jwt (2) kampány (3) közigazgatás (5) lengyel (2) magyar (8) microsoft (2) ogilvy (2) reklámfilm (2) siemens (2) spanyol (2) tehetség (3) turizmus (3) tv (4) video (6) weber shandwick (2)

Utolsó kommentek

Magyar nívótlanság díjak

2008.06.02. 22:14 vonal

A különböző díjak és rendezvények Magyarországon, mintha örvényszerűen húznák le az igazi kreativitást és mindenkinek a kedvét, akit érdekel persze egyáltalán bármilyen díj. Ezeken a siralmas ötleteket, vagy egyszerűen azt, hogy "van ötlet" díjazzák akár jó akár nem. Van egy a mezőnyből kiemelkedő, minden díjazottnak nagy büszkeséget jelentő díj Az év honlapja, amely egyesíti az igénytelen megjelenés, átláthatatlan tartalom és ki, hogyan lobbizik hármas magyar alaptételét.

Megnézhetjük a díjazottakat is, de az elbírálási szempontok sokkal többet mondanak el a díj nívójáról. A szempontok között sehol nem szerepel a megjelenés, tehát a szakmai zsűri nem értékeli azt, hogy néz ki egy weboldal arról tudomást sem véve, hogy a felhasználók nagy részénél ez az első szűrő. Tehát, ha egy ronda, villogó, olvashatatlan oldalra kerülnek, akkor - kapaszkodjon meg Az év honapja díj zsűrije - továbbállnak és egyáltalán nem fognak egy sort sem elolvasni a tartalomból. Elég egy pillantást vetni a díjazottak honlapjaira és jól látható, hogy szegényes kinézetű, áttekinthetetlen, agyonzsúfolt, hirdetésekkel (+ most már az Év honlapja díj logoját feltünően elhelyező) oldalakat díjaztak, nincs tipográfia, nincs design.

Talán nem annyira siralmas a helyzet, hogy ne lehessen találni egy olyan oldalt sem, amely megfelelő kinézetével megtartja és visszatérésre is készteti olvasóit, valamint azoknak kellemes vizuális élményt okoz (akár anélkül, hogy mindez tudatosulna bennük). Az oldalak között nem egy 600 x 800-as felbontásra van optimalizálva, amelyet köztudottan már csak a felhasználók 10 %-a használ.

Az a benyomásunk, hogy az ilyen jellegű díjak a nevezési összegek bezsebeléséről szólnak, és sajnos gombamódra szaporodnak. Legutóbbi gyöngyszem a Magyar Internet Média és Web Díj 2008. Úgy döntöttünk, hogy ezennel odaadjuk, ráadásul ingyen a legrondább és legalkalmatlanabb fejléc design díjat. Miért érdemes nevezni? Nevezz! Nevezz máááár! Jelentkezz Te is! Ez a Te esélyed! villogó és mindenféle színben pompázó sávot ugye a jól megszokott rutinnal ugorja át az ember, aztán gyanakodva mégis visszanéz, hogy mi az ott, de aztán gyorsan el, annyiféle színt látunk egyszerre. Legjobb: "Új, gazdagabb marketing lehetőségek várnak Rád. A legjobb hirdetésnél is többet jelent, ha egy ilyen szintű díjat nyersz. Körlevélben tudathatod megrendelőiddel, leendő partnereiddel a sikeredet. Új lehetőségek nyílnak meg előtted, még akkor is, ha kicsi, vagy új a céged. Egy díj elnyerése kedvező hatással lehet a piacon való jövőbeni pozíciódra."

Az éppen aktuális Arany Penge és Hipnózis díjak eredményei is hasonló sajátosságot mutatnak, a díjazottak többségét tekintve az nyert, akinek volt pénze nevezni, vagy volt egy (mindegy milyen: eredeti, lopott, jó vagy rossz) ötlete, ami persze mindenképpen több a nullánál tehát már valóban díjat érdemel.

2 komment

Címkék: díj

A bejegyzés trackback címe:

https://erdekesztetika.blog.hu/api/trackback/id/tr79500319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kör 2008.06.05. 17:09:25

Nem is tudom melyik a bántóbb, ha nem nyer az ember, vagy ha nyer és ilyen tré társaságba kerül a munkája.

Winston007 2008.06.13. 10:49:22

Kemeny de igaz.Sajnos.