érdekesztétika

reklámkritika, a szép és a jó felfedezése, a rossz leleplezése, reklám és kreatív elemzés, alázás. méltatás. vonal és kör.

témák

bbc (2) brit (4) carnation (4) coca cola (2) coke (2) cseh (2) dreher (2) foci (2) grafikusok (6) honlap (12) jwt (2) kampány (3) közigazgatás (5) lengyel (2) magyar (8) microsoft (2) ogilvy (2) reklámfilm (2) siemens (2) spanyol (2) tehetség (3) turizmus (3) tv (4) video (6) weber shandwick (2)

Utolsó kommentek

Magyar turizmus, talent for entertaining

2008.05.07. 17:33 vonal

Az előző bejegyzés alaptéziséből kiindulva, sorra vettünk néhány olyan magyar világszínvonalú termék vagy szolgáltatás weboldalát, ahol rólunk mit sem tudó külföldieknek nyújtunk első benyomást országunkról. Nem túl kedvező a helyzet, már a hungary.com weboldalánál túlságosan bemutatkozik Magyarország. 7-10 évvel ezelőtti trendek szerinti weboldal, minden mozog jobbra balra, bannerek végig a baloldalon, mert innen is valami bevételt kell szerezni, kétféle hotelkereső szolgáltatás is idetolakodott. Ezt kifinomultabban is lehetett volna, szolgáltatásba építve akár.

A főoldal közepén egy képrészletet találunk, Magyarország új arculatát franciás külsejű fiatalok lendületes, divatos fotóiban képzelték el. A sok mozgó borzalmat nem is nézzük, elfelejthetjük, hogy jelen vannak az oldalon. A bordó háttérszín furcsa jelleget ad az oldalnak, de a legszerencsétlenebb megoldás az egyes altémáknál megjelenő áttetsző lekerekített hasáb, amelybe 2-3 frappáns mondatot írtak, pl. "We Hungarians are famed for our hospitality". Időjárásjelentésért eljuthatunk a látványos Weather in Hungary weboldalra (provided by weather.com), tele olyan szolgáltatással az egész weboldal, mint ha egy népszerű domain csupa szemét linkgyűjtő oldalára jutottunk volna. Az aktuális menüpontban megtudhatjuk, hogy 2007 november 15-től a schengeni területhez tartozik országunk, ennyi. A multimédia menüpont tragikusan passzív használata az egyik legelkeserítőbb. Itt profi reklámfilmeket láthatunk négyzetekbe csoportosítva, amelyeket letölthetünk ha akarunk és megnézegethetünk. Ki akar országimázs reklámfilmeket letöltve nézegetni? Ezeket a multimédiás elemeket a filmeket be lehetett volna építeni, hogy éljenek és élővé tegyék az oldalt nem csak kidobálni letöltésre.

Független iparos oldalakat nézegetve, néhány pozitív példát is találunk, ilyen a Herendi Porcelánmanufaktúra oldala, bár itt is találtunk idegesítő megoldást, pl. a zoomolva ki-be mozgó amúgy egész jó fotókat. A pingvin (Herend klub) és medve (interaktív és webcam)  jelkép használatának oka nem egyértelmű. Porcelán témakörben megnéztük még a Zsolnay Porcelonámanufaktúra oldalát. Tekintve, hogy a porcelán műfaj nem igazán vehető egy kalap alá a minimál designnal nem tudjuk úgy értékelni, hogy a teljesen egyszerű weboldal erre épített volna, esetleg arra gondolhatunk, hogy így tervezték kiemelni az amúgy is látványos díszítésű készletek fotóit, ez azonban az inkább igénytelennek ható háttér használatával inkább szánalmas hatást eredményezett. Inkább olyan hatása van az oldalnak, mintha egy kórházi folyosó vitrinjében lennének kiállítva a termékek. A porcelán dísztárgyak táblázatos oldala se túlzottan illik a termék igényességéhez. És végül csak néhány szó a Hollóházi Porcelán Rt. oldaláról. Ilyen jellegű designt a microsoft frontpage sablonjai között láthattunk talán. A kollekció fotóira szörnyű giccs elhalványuló kör vagy négyzet effektet tettek, már egy kutyus szalaggal hiányzik a sarokból. Porcelán műfajban szerencsére vannak pozitív nemzetközi példák, ilyen a Meissen oldala.

Szólj hozzá!

Címkék: turizmus magyar porcelán herend webshark

A bejegyzés trackback címe:

https://erdekesztetika.blog.hu/api/trackback/id/tr30458678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.