érdekesztétika

reklámkritika, a szép és a jó felfedezése, a rossz leleplezése, reklám és kreatív elemzés, alázás. méltatás. vonal és kör.

témák

bbc (2) brit (4) carnation (4) coca cola (2) coke (2) cseh (2) dreher (2) foci (2) grafikusok (6) honlap (12) jwt (2) kampány (3) közigazgatás (5) lengyel (2) magyar (8) microsoft (2) ogilvy (2) reklámfilm (2) siemens (2) spanyol (2) tehetség (3) turizmus (3) tv (4) video (6) weber shandwick (2)

Utolsó kommentek

Magyarok külföldi szemmel

2008.05.07. 14:28 vonal

Vannak híresnek számító rendezvények, meg hungarikumok, amelyek híressé teszik vagy tehetnék Magyarországot. Jellemzőik, hogy külföldiek számára is jelenthetnek értéket, érdekességet. A külföldi fiatalok többségének Magyarországról a Sziget fesztivál jut elsőként eszébe, a Herendi porcelán, a téliszalámi, a gulyás, a Hortobágy és a Parlament kevésbé. Persze ez lehetne másként is.

Első célpontunk ezért a Sziget Fesztivál egyik küldöldieknek szánt honlapja.

A Sziget Fesztiválra invitáló spanyol és francia célközönségnek szánt kampány, rövid flash introban ad egy gyors áttekintést, életérzést Magyarországról. A flash rajzfilm lényege: egy zöld Trabant belsejéből nézzük az utat megyünk Magyarország felé, az úton tábla jelzi az időpontot és a helyszínt, majd ráül egy 50-es évek mosópor reklámjából ismerős női alak az autóra, egyébként az úton a visszapillantó tükörben is ő látható, de mire megérkezik már egy csápoló közönség van az autóban. Ezután megjelenik egy buborék, amelyben még egyszer elmegy a zöld trabant és előhúzza azt a feliratot, hogy belépés (az adott nyelven). Hm.. Szinte elképzeljük a brainstormingot, ahogy összedugta a kreatív csapat a fejét (akik ebben az esetben franciák voltak), mi jut eszünkbe Magyarországról? Szocialista, retro, szocreál, csinos lányok, tegyük át akkor a lányokat is pin-up girl stílusba, az egész alá tegyünk "menő", kopott szintén retro grafikai hátteret és mehet is. A Trabant ablakában látható rajongókkal nyilván a "sziget hangulat" ábrázolását tudták le. Az intro után megérkezünk az információs portál jellegű honlapra. A fejlécben a rajzolt menü lehetne jó is, de nem az. A két oldalsó sávba megint odaerőltetett bannersort találunk, amelyet manapság intelligens felhasználó úgyis figyelmen kívül hagy, de azért még tud zavaró lenni, ha minden színvonalat alulmúl - itt olyan. Akkor ez most megint vírusmarketing? (ezt nézd milyen béna, és már terjed is...). A linkek színében visszaköszön a piros fehér zöld... Szerintem ezt nem is kell folytatnom, innentől sorolható egy honlap kazahsztáni vagy újonnan terjedő népszerű kifejezéssel élve: zs kategóriába.

Visszatérve az retro mosónős.. elnézést pin-up girl koncepcióra az offline változatot készítő Angélique Bidault grafikus művészhölgy párszor elsütötte már ezt a stílust egészen máshol is.

Megnéztük a magyar változatot is. Színvonalában és hangulatában szerencsére semmi köze a spanyol és francia oldalhoz. Fiatalos, szép weboldal sajátos hangulattal, pozitív letisztultsággal. A grafikai koncepció alapja a sziget karszalagja, ami nagyon jó ötlet, megfelelően kiemelve az online jegyrendelés (nem piros felirattal villogva érdekes módon), valamint az is be van cetlizve, hogy hány nap van még hátra a szigetig.

A sziget.hu weboldal ismét egy újabb kérdés. Mivel engem kiráz a hideg a 90-es évek végéről megmaradt pixel kisbetüs menü, jobbhasáb, középső, balhasáb (csak php nuke-nak emlegetett) szerkezettől, ezért itt már megbicsaklottak az objektív értékelési szempontok. Összességében úgy néz ki az oldal, mintha 4 már meglévő különböző korszakban készült oldalt feladaraboltak és újra összeraktak volna.

Szólj hozzá!

Címkék: honlap sziget fesztivál proud econet webgyar

A bejegyzés trackback címe:

https://erdekesztetika.blog.hu/api/trackback/id/tr20458416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.