Ha már televíziós honlapot elemeztünk mutassunk be egy pozitív példát is. Talán sokszor jövünk brit példákkal, de úgy gondoljuk érdemes követni az angol trendeket. Van egy olyan határozott benyomása az embernek, hogy tudják mit csinálnak, ráadásul nincs is nagyszerűbb érzés, mint amikor az ember találkozik az egyszerűségben megmutatkozó profizmussal. A BBC oldala egy ilyen.
Első és legfontosabb: nem színekkel különböztetik meg a funkciókat, hanem a felhasználót felnőtt értelmes lénynek tekintve helyezték el logikusan a funkciókat, ráadásul rábízták, hogy ő döntse el, milyen színt szeretne használni. Akkor nevezze magát egy webdesign vagy fejlesztő cég interaktívnak, amikor ilyenekbe is képes belegondolni és nem utolsó sorban keresztülvinni a megrendelőjén a megvalósítást. Ki mer és akar 2 színből álló webdesignt készíteni ma Magyarországon? Igaz, hogy akkor "olyan üres" és "fakó" lesz az oldal, de jobban felkelti a színkavalkádban megfáradt internetező a figyelmét, ráadásul a kevés színnel ugye adott esetben elegánsabb és szebb hatást lehet elérni, tehát valójában nem üres és nem fakó.
A BBC oldala így lett az egyik legszebb és legjobban használható hír és információs portál.
Az oldal használhatósági szempontból is kiváló: a jobb felső sarokban beállíthatjuk kedvünkre a megjelenítést (színek, szövegméretek, egyszerű grafika, egyszerű layout, betűtípus, linkek) ezt követi az elérhetőségi és használhatósági útmutató, ahol milyen meglepő azokra is gondoltak, akik nehezebben tudják használni a számítógépet, mert nem értenek hozzá annyira, vagy rosszul látnak, vagy egyéb okokból, persze ezekre az emberekre is gondolni sokkal alapvetőbb szemléletváltást tenne szükségessé a magyar weboldalszolgáltatási kultúrában. A másik oldalra, a fejlettebb eszközöket használó rétegekre se sok weboldalkészítő gondol, a BBC oldalán közvetlenül az accessibilty információk után következnek a nem elhanyagolható számú mobilról vagy PDA-ról netezőknek szóló beállítások.
A BBC oldala pont olyan, amit akár a falra is kitennék magam mellé, hogy mindig láthassam az időt, az időjárást, a rádióhíreket, a TV műsorokat, az aktuális híreket, sport híreket és minden egyéb szolgáltatást, a gyerekekre is gondoltak, szóval egy weboldal, ami tényleg MINDENKINEK szól képzettségre, képességre, nemre, korra való megkülönböztetés nélkül.
Kör szubkjektív véleménye:
A BBC oldalát az egyszerű megjelenés és az összetett szolgáltatások jellemzik.
Az oldal érdekes módon elég sokáig futott beta-verzióban, de mivel komoly tartalmi mélységgel rendelkezik az összes tartalom áthúzása eltartott egy darabig. Már akkor látható volt, hogy testreszabható portál (mozgatható, szűrhető tartalmak) irányába viszik el az oldalt, ezzel mindenki csak jól járhat.
A BBC logójának egyszerű, egyenlő szélességű három négyzete a cimlap oszlopaival összhangban van. Nagyon szigorúan tartják magukat a három oszlopos szerkezethez. Az ajánló-képek 4:3 arányú fekvő képek, nincs kivétel. A boxok kerekítettek, a szögletes tartalmakat puhítják. Felesleges képelemek nincsenek, jó portálnál a sebesség is fontos. Ezt a fontos szempontot nem vették figyelembe a korábbi bejegyzésünkben említett ATV oldalának készítői.
Az első oldallátogatáskor a következő boxok jelennek meg: Hírek (külföld-belföld vegyesen), Sport TV-rádió, Gyerekek. Plusz időjárás és a nyelvi változatok. Nincs Bulvár és a bulváros címek, mint az Index-en vagy újabban az [origo]-n, a „csöcsöt-ölt-a-köcsög” nem kerülhet címlapra, nem civilizált médiumon a helye, arra ott a Sun (csöcsért, ölésért, köcsögért, katt IDE).
tag-ek: praktikus, szerény, előremutató
Remek vlog a blip.tv-n a BBC News Technology videóival. Nagyon érdekes interjúk fejlesztési irányokról, tesztek, bemutatók. Pl. Skype alapitó az Internet TV-től, 9 éves Rufus olcsólaptopról, Halo vezető fejlesztővel a jövőjükről, Isabella Rosselini a mobiljáról, Nokia alelnök a játékokról, BT Broaadband mérnök arról hogy miért nem 8 megás az vonal amit fizetsz, főleg karácsonykor.
Utolsó kommentek