érdekesztétika

reklámkritika, a szép és a jó felfedezése, a rossz leleplezése, reklám és kreatív elemzés, alázás. méltatás. vonal és kör.

témák

bbc (2) brit (4) carnation (4) coca cola (2) coke (2) cseh (2) dreher (2) foci (2) grafikusok (6) honlap (12) jwt (2) kampány (3) közigazgatás (5) lengyel (2) magyar (8) microsoft (2) ogilvy (2) reklámfilm (2) siemens (2) spanyol (2) tehetség (3) turizmus (3) tv (4) video (6) weber shandwick (2)

Utolsó kommentek

Túró rudi, Pöttyös kampány

2008.04.30. 22:21 vonal

túróstMélységes megdöbbenést váltott ki a Pöttyös oldala belőlünk. Ugye vannak legrosszabb weboldal versenyek, ahol könnyen tanulhatnak a figyelmes szakemberek a típushibákból azaz nem rakunk 6-nál több mozgó elemet a nyitóoldalra, gifanimációk már kevésbé hatékonyak a felhasználók elérésében. A kaotikus látványvilág szintén nem felhasználóbarát és a minél élénkebb színű = annál vidámabb és figyelemfelkeltőbb sem érvényes már. Ezen a weboldalon egyszerűen nem tudni, hogy most akkor mi van? Hová induljak, mire kattintsak? Egyszerűen minden mozog, minden animálódik, van tükrözés, árnyékolás, görbítés és mászkálás, beúszás és körbemozgás, betűgömbölyítés és egyszerű menüsor, ugyanakkor a 90-es évek végének struktúráját sikerült mégis megőrizni, kétoldalt php nuke kötött designjára emlékeztető stílusban.

Tulajdonképpen az ötletek nem rosszak. Van egy raktár ahonnan választhatsz pontokért pöttyös napozó szivacsot, tornacipőt, szokol rádiót, ilyeneket szóval megy a merchandising is közben és még fel is szerelkezhet az ember pöttyös cuccokkal, amennyiben ezt menőnek ítéli meg. És "jó" szövegek is vannak: "Csapj oda Fortunának, sőt dörgöld az orra alá, hogy mennyire fölösleges egy perszóna!"

Ismét kapott egy pofont a magyar szövegírás, interaktív website tervezés, webdesign amúgy is kék-zöld arca.


Kör szubkjektív véleménye:
A Pöttyös oldalának nem az a baja, hogy létezik hanem, hogy nem derül ki, hogy mi a pöttyös. Az teljesen nyilvanvaló első ránézésre, hogy offline-szemléletű ügynökséggel készítette az oldalt a megbízó. Jó kiindulópont a butakék az ostobapirossal az érelmetlen és céltalan mozgások, loop-olt gif animációk (1;2;3).  A bal oldali függőleges „kezdőlap márkavilág akciók-promóciók-stb... ” teljesen fafejű szerkezet, halálosan unalmas és érdektelen. Mire a termékemet megtalálom a harmadik almenüt bontom ki, egyébként összesen negyvenöt (45!) almenü közül válasszam ki ami érdekel. Na neeee.....  Senkit sem érdekel. Engem mint átlagos túró-rudistát a termék érdekelne (ízléses külsővel úgy, hogy kényszert érezzek arra, hogy rohanjak a hűtőhöz, ne a lavórért), az azzal kapcsolatos akciók, promóciók, de nem így nem, hogy válogatás nélkül izegve-mozogva betesznek elém mindent. Ráadásul ezek a kis silány flash-animációk12-frame/sec-kel szaggatják szét a szemem, kár a K-ért. A legyártott fórum, mint közösségi oldal annyira jól sikerült, hogy tartamának egyszerűen semmi köze a márkához, sem a termékekhez! Erre persze lehet azt mondani, hogy nem is azért készült, de pont ezzel azt mondják, hogy nem akarunk több terméket eladni. Az biztos, hogy így legalább a PR- végzettsegű marketinges-moderátornak megvan a 8 óra a passziánsszal és a fontoskodással együtt, de ennyit már ő is lenyúlhat a Friesland-tól.

Tag-ek: céltalan, csúnya, zsúfolt és bosszantó.

A pöttyös anyja:  Friesland Hungária Zrt. (pl.Millitej) (ronda oldal).

A pöttyös keze:  Oditech Studio (ronda oldal). Röviden: igénytelen. Kiderül, hogy a mozgó gif az Ő ötletük volt. Még arra se motivál, hogy kiváncsi megnézzem, hogy kik is valójában, annyira randa az oldal. Mintha csak alakulásuk óta ez lenne. Ennyi idő alatt mások megszületnek, megtanulnak járni, beszélni, elvégzik az iskolát stb. Itt semmi fejlődés nem történt.  A helyzet feloldására első lépésben grafikus kellene nekik, mert így még az  univerzum legszakmaiatlanabb díjjából a Matisz e-fesztiváljától  is csak a másodikat kapják meg. Apropó, az oldal készítőinek meg nehogy már az  legyen az egyetlen elvárása hogy xhtml-css valid legyen, az alapvető. És soha többet ne hivatkozzatok arra hogy „Azt nem lehet megcsinálni!”.

24 komment · 1 trackback

Címkék: kampány szövegírás pöttyös túró rudi honlap oditech studio

A bejegyzés trackback címe:

https://erdekesztetika.blog.hu/api/trackback/id/tr14449252

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: افضل فنادق دبي 2018.03.25. 16:46:00

Levaquin dosage for pneumonia - Can you take adderall and concerta together

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

efun 2008.05.01. 02:08:15

ha-ha: egy neves magyar fesztivál :)
www.matisz.hu/?id=150
eSzórakozás II. helyezett: www.pottyos.hu

justnow 2008.05.16. 11:01:16

Szeretem az ilyen én szartam a világot srácokat :D Aki szerint fikázza a szövegírást (miközben ilyeneket ír: "díjjaink"), aki szerint az a fontos ami neki fontos a többi "kit érdekel", aki szerint túl sok a menüpont (nyilván mert sok a téma) és aki szerint baj, hogy a létrehozott fógumban nem csak a márkáról beszélnek a felhasználók. Jééééézus Mária...

justnow 2008.05.16. 11:01:54

- 1 szerint az elejéről

vonal 2008.05.16. 11:15:19

- 1 j a díjjainkból

justnow 2008.05.16. 11:17:57

Elcsípted a lényeget ;)

vonal 2008.05.16. 11:22:02

A lényeget nem tudom kivenni, leírnád ismét más szavakkal vagy bővebben?

justnow 2008.05.16. 11:26:21

Szerintem ha akarod érted. Eröltesd meg magadat egy picit, hisz a hozzászólásodból kiderült, hogy rendkívül okos vagy, gyakorlatilag mindenhez értesz legyen az webdesign, webfejlesztés, marketing, pr vagy szövegírás ;)
Az animációkból tényleg sok egy kissé egyébként a többi amit írtál annak egy része elfogult másik része teljesen szubjektív, a 3. része pedig baromság.

kör 2008.05.16. 11:34:29

Nem haragszom ha nem tudod megkülönböztetni a Kört a Vonaltól, kerlek mondd el szerinted mi a baromság.

justnow 2008.05.16. 11:44:50

Talán meg fog lepni, de meg tudom különböztetni ;) Részemről ennyi, te leírtad amit leírtál én leírtam amit gondolok róla, ha akarod érted, ha nem akkor meg nem.

vonal 2008.05.16. 11:51:55

Hát jó, akkor maradjunk ennyiben ezen akkor nincs mit vitatkozni vagy egyetérteni.

Még egy gondolat: "az én szartam a világot" hozzáállás éppen az a mentalitás, hogy szakmai átgondoltság helyett mindenféle gifeket meg az összes témát kivágjuk a főoldalra meg legyen jó rikító színe aztán úgyis jó lesz biztos, akinek meg nem tetszik az meg megy máshová ha akar, kritika minket nem érhet.

justnow 2008.05.16. 12:04:04

Ismered a Pöttyös arculatát? Mert amit én láttam belőle az ilyen mint a websajton. Na persze az adott médiumnak megfelelően. Pöttyök rengeteg piros és komplementer színnek kék. Szerintem színvilágában azért ilyen a süti, mert ez volt az elvárás, ilyen az arculat. Én nem érzem, hogy a főoldalra lenne "kivágva" minden, te magad is írtad, hogy 45 altéma van, nyilván nem lehet úgy megoldani, hogy 2-3 szép lesztisztult flekk legyen az egész :) Nyilván ezért vannak a témák főmenü/almenü elrendezésben elhelyezve, de szerinted ez sem jó, mert az almenüben meg keresni kell... Bár most meg azt írod minden a főoldalon van :)

vonal 2008.05.16. 13:45:09

A Pöttyös arculatán azt érted, hogy láttam-e a Pöttyös arculati kézikönyvét vagy, hogy láttam-e már túró rudit vagy mondjuk túró rudi automatát életemben. A válasz igen tudom, hogy a túró rudin pöttyök vannak egészen régóta.

Egy-egy weboldal elkészítésével rendszerint azért szoktak szakembert megbízni a cégek, hogy szakértelmükkel tudják a tartalmat szűrni, a grafikai elemeket a tartalom emészthetőségének szolgálatába állítani, a felhasználók elé fogyasztható formában tárni. Ennyi tartalmat jobban kellett volna tehát strukturálni a kritika erről tesz említést. Az, hogy nem tetszik nekünk, ahogy ki van alakítva a Pöttyös oldalán a látvány, az pusztán az egykor talán jobb eszközök híjján megfelelő, de most már igen lejárt "élénk, színes = feltünő", szerinted "arculathű" látvány miatt lehet. A pirosnak hiába a kék a komplementere, ha a Pöttyös oldalán diszharmonikusan van alkalmazva. Lehet egyébként a kék-piros kötelező párost szépen is megoldani lsd www.apathyparty08.com/ ez más téma tudom, de most a grafikai stílusról és a rendezett, áttekinthető tartalomról beszélünk, ahol szívesen böngészik, szórakozik, játszik, vonódik be akaratlanul is a témába a felhasználó.

justnow 2008.05.16. 14:58:34

Ez a link amit most írtál meg a harmónia-diszharmónia téma olyan kérdés, hogy kb 2 hétig írogathatnánk itt róla :D Szóval szerintem maradjunk annyiban, hogy nem értünk egyet sok mindenben (azt ugyan nem tudom miért írsz helyenként többesszámban), de nem is innét indultunk ki, az egész írás túlságosan is szubjektív, eltúlzó és "majd én megmondom mindenkinek mi a jó meg mi a nem" stílusával volt alapvetően bajom és azzal van most is :)
További legjobbakat.

vonal 2008.05.16. 15:50:52

A vizuális harmónia-diszharmónia szakmailag viszonylag objektíven értékelhető.
Ha nem is megmondjuk mi a jó meg mi nem, de van véleményünk róla és ami nem tetszik kimondjuk (és azt is, ami igen) ezen el lehet gondolkodni, vagy elmenni mellette szó nélkül vagy esetleg megsértődni. Válassza mindenki a neki tetsző utat.
Azért írok többes számban, mert ketten írtuk a véleményt a Pöttyös oldaláról.

justnow 2008.05.16. 16:09:39

Kifelejtetted a felsorolásból, hogy lehet egyet nem érteni is vele ;) Nyilván ha valaki a mindenek felett álló igazságot mondja akkor nincsen ez az opció... Nos éppen ez az alapállás az amit a legelejétől kezdve kifogásolok és ezért nem látom értelmét a további "vitának" veled.

kör 2008.05.16. 16:54:41

jól van, legyen tied az utolsó szó ;)

dragon 2008.05.16. 22:50:42

Jol el vagytok, vagy voltatok... Az a baj hogy teljesen nyilvanvaloan a justnow az szegeny oditech embere szoval nem objektiv szemlelo. faj neki az igazsag. vonal meg a karika sem elfogulatlan, de nekik az a dolga, hisz az o velemenyukre vagyok kivancsi az o blogjukon. a pottyos meg tenyleg tok szarul nez ki. dij ide vagy oda, en mar nyertem tobbet is akaratomon kivul tobbekkozt toluk is. csak az elso helyezes volt. szart se er, ha nem vagyok elegedett a vegeredmennyel.

justnow 2008.05.19. 11:19:54

Hali dragon!

Nem szerződtettek még :D
Csak túlságosan egyoldalúnak ítéltem az írást ezért "vitatkoztam", ha olvastad volt olyan rész is amivel egyet is értettem.

füzetborító 2008.05.19. 16:30:38

hja, hát igen, van hibája az oldalnak, mondjuk engem igazán csak csak a flash-lejátszó zavar, ami kitakar egy csomó mindent, de legalább becsukható.
viszont ami engem a legjobban idegesít egy márkaszájton, ha nem aktuális, ha csak a promóciókhoz tartozó infók vannak.
ilyen a sport szelet is, akik nagyon ritkán frissítenek (most épp kint van a promó) vagy a balaton szelet, akik tavaly óta egyáltalán nem tettek fel új infót. most akkor ez jobb? ez lenne a követendő?
ha a pöttyöst megnézed, tök más: állandó oldal, nem csak egy microsite és aktuális. ha beírsz egy kérdést a fórumba, akkor válaszolnak stb...
egyébként jól megnéztétek azt a fórumot? 90%-ban a márkáról szóló bejegyzések vannak!
szóval itt most tartalom és forma olyan egyvelegét látjuk, amikor nem igazán sikerült eldönteni, hogy mi a fontos, illetve ami fontos, az meg nagyon hangsúlyossá vált.
sok minden van az oldalon, ami miatt kellőképpen kaotikus. de pl. az origo használhatatlanabb szerkezettel rendelkezik.
azt meg nem tudom eldönteni, hogy egy ronda, de frissülő szájt vagy egy szép, de lejárt tartalmú honlap eredményez-e több olvasást és vásárlást...

kör 2008.05.22. 14:54:38

A kettőnek miért kell egymást kizárnia?

fnaszaly 2008.11.03. 10:07:03

Csak érdekességként, az Oditech és a HPS (ők írták pl. az itt idézett "pornófilmes" biliárdasztal szöveget:D) a Pöttyös Raktár website-al, iletve a kapcsolódó promócióval arany EFFIE díjat nyert :)

sobamogera 2010.05.19. 14:48:31

Miért rózsaszínű a link. Buzi-e vagy?!