Két promóciós oldallal jött ki a Heineken nemrégiben. Első ránézésre alapvető különbség, hogy az egyik egy reklámügynökség által egyszerűen magyarított változat, míg a másik egy fejlesztői csapat munkája, akiket feltehetőleg egy offline gondolkodású kreatív pattogtatott. Ami közös a két oldalban, hogy irritálóan hülyének nézik az embereket.
Az egyik, az Extracold.* jó alapanyagból dolgozott, de a végeredmény messze nem egy élvezhető, szórakoztató weboldal. A másik - ami a központi oldal magyar változata - nem sikerült túl jól, hiába körmöltek a szövegírók, süt az oldalról az ötlettelenség. A sarokban két üveg összekoccan, nagyon jópofa, meg a kamion is bejön balról. (Meglepő, hogy ha a születésem napjának 45.-ét írom, nem dob hibát, beenged.) Minden menünél "beúsznak" a képi elemek, és olvasni kell rengeteget, ha akarsz, ha nem (általában - ugye - nem szeretnek a felhasználók weboldalakon sokat olvasni).
A Gyorsfagyasztó menüben 6 darab fotó van, amiről lekaparhatod a jeget. Bár, ha ezt megteszed, semmi nem történik, csak lekapartad. Maradandó élmény tényleg.
Az Extra Cold, az Úton és a Rendezvény menüpontok tartalmát gyakorlatilag egy pontba lehetett volna tenni, hol ihatom a sört és hol láthatom a promókamiont.
Az egyetlen rész, ahol tényleg profi kreatív designerekkel találkozhatunk, az út a fagypontig menüpont szereplői, amint a kamion belsejét elkészítik. Szerintem ez egy érdekes videó, az oldal készítőinek is meg kellett volna nézniük, hátha inspirálóan hat rájuk. A reklámügynökség kreatív szövegírói helyett elég lett volna egy fordítóirodát megbízni. Jobb is, talán olcsóbb is lett volna a végeredmény.
*music.hu
Oditech Studio, aki már barátkozik a flash animációva, bár még mindig 12 frame/sec-nél tart, mégis modernebb mint a túrórudi mozgó gifjei. Az, hogy minden megint mozog, úgy látszik náluk a céges policy része.
Az oldalra belépve azt gondolnám, hogy flash oldalra érkeztem, de statikus HTML aloldalakat találunk. Ennek ebben az esetben szimplán a működést akadályozó hátránya van: a négy főmenüből a számomra kedves zenecsatorna kiválasztása után megszűnik a zene. A pop-up lenne az egyetlen kiút, de ez manapság már minden valamire való felhasználónál le van tiltva.
Az első menüben a Heineken által szponzorált fesztiválok ajánlója van, egy kiemelt, és egy másik, ami valójában kettő: föl-alá tekergethetjük. A másodikban igazi offline kreativitás tarol: 5 féle zene elnevezve a következőkre: úszkálj (a franctudja mi ez), tekerd (hip-hop), bólogass (pop-rock), pattogj (elektromos), lazulj (chill-out). A harmadik a szokásos nyereményjáték ezúttal belépőért (szponzornak csak akad pár fölösleges, amit ki lehet szórni, na meg nem kellett ezen se sokat gondolkodni) és végül még egy játék a videó/képbeküldő nyereményjáték, ami sláger már elég régóta az ötlettelen ügynökségeknél, pótcselekvés, segíti az agy használatának elkerülését.
Szigorúan art direktori szemszögből értékelve az Oditech-nek felrovom a zöld-pirosságot, azt, hogy a palettán a nullát és a kettőötvenötös maximumértéket ismerik, a pöttyös oldalánál sem fért a fejükbe, hogy kiverik az ember szemét az erős színek. És a vektoros elemekről nem is szóltam még, de inkább már nem is teszem.
Végül a nemzetközi Heineken Music site-ok közül kiemelném a
http://www.heineken.pl lengyel frissességét,
http://www.heinekenmusic.com.my - igényes maláj flash,
http://www.heinekenmusic.ie/ - ír, szintén sok, és áttekinthető tartalommal,
http://www.greenroomsessions.se/ - svéd design, nagyon jó játékkal... jó mulatást!
Utolsó kommentek