érdekesztétika

reklámkritika, a szép és a jó felfedezése, a rossz leleplezése, reklám és kreatív elemzés, alázás. méltatás. vonal és kör.

témák

bbc (2) brit (4) carnation (4) coca cola (2) coke (2) cseh (2) dreher (2) foci (2) grafikusok (6) honlap (12) jwt (2) kampány (3) közigazgatás (5) lengyel (2) magyar (8) microsoft (2) ogilvy (2) reklámfilm (2) siemens (2) spanyol (2) tehetség (3) turizmus (3) tv (4) video (6) weber shandwick (2)

Utolsó kommentek

Egy új magyar televíziós honlap

2008.05.04. 11:41 vonal

Mindig jó érzés, amikor végre megújul egy évek óta lejárt kinézetű és nehezen használható weboldal, főleg amelyeket az ember használna is, de csak az idejét rabolja azzal, hogy nem talál információkat, és közben folyamatosan azzal kell szembesülnie, hogy ő mint felhasználó nem olyan fontos az adott tévétársaságnak, hogy a keze alá tegyék a funkciókat és látványban is színvonalat akarjanak nyújtani. Elég, ha megnézi a hirdetéseket és aztán "tudat alatt" megveszi a reklámozott termékeket (biztos..). Ezért álltunk hozzá (eleinte) alapvetően pozitívan az ATV megújult honlapjához.

Az új oldal élesítése után, heteken át rosszul működött alapvető linkelési és elrendezési hibák voltak, ezeket menet közben kijavítottak. Nem, nem elfogadható ez egy újonnan indult honlapnál hiszen bizonyára a laikusok is sejtik, hogy jópár hetes tesztidőszak megelőzi egy-egy új honlap élesítését, főleg, amikor nagyobb beruházásról van szó, mint amilyen az ATV honlapja is lehetett.

A honlap alapvetően nem olyan rossz, az ATV logo eleve elég szimpla, ezt fetuningolni tükrözéssel kicsit ront még a helyzeten. Az online adás zöld play gomb kékeszöld felületen  elüt az oldaltól és érthetetlen megoldás. Az sem érthető, hogy saját magukat villogó bannerként miért teszik ki a weboldal tetejére, mint egy ignorálásra szánt hirdetést. A menüsáv jól láthatóan a "logó kékje", mert ezt kell használni, ez a brand arculat része, sokak szerint a logo színét kell erőltetni mindenhol. A legérdekesebb aloldal a videotár lenne, azonban ez már az első héten használhatatlan volt, valamiért nem építették be a lapozás funkciót, és az oldal a sokszázadik videonál tart, ami megjelenik egy oldalon, aztán eltelik egy hónap és ismét használható lesz, mert havi bontásban vannak a videok ezt sem lehet érteni, hogy miért, inkább úgy kéne, hogy mindenféle bontás szerint legyenek, nyilván ezt a nem túl bonyolult funkciót a mai számítástechnikai vívmányok és a technika rohamos fejlődése lehetővé teszi.

Kör szubjektív véleménye: A Dream Interactive úgy látszik büszke magára. Hiába nézem az ATV oldalát, nem jövök rá, hogy miért, de azért óriás magánreklámjukat sikerült tolakodóvá tenniük a láblécben. Világos, hogy grid -alapú portál designnal próbálkoztak, de úgy tűnik eltűntek végül a kezdeményezések. Kicsit olyan érzése van az embernek, mintha nem lettek volna átgondolva a funkciók, és a felhasználói igények.
A menü és fontosabb gombok képből vannak kirakva, nem tudni miért, talán, hogy a ehhez közönséges tipográfiához ragaszkodjanak. De  akkor miért ilyenek a rovat és a cikkcímek?  Szembetűnő a káosz, és az esetlenség. Az ajánlók egyszerűen rondák, az egész oldal kék és stílustalan. A videótár botrányos, nem lehet rendezni, nem találod egy-egy műsor másik felét, átláthatatlan-kezelhetetlen. A belső műsorajánló bannerek jpg vagy anim-gif állományok. Fantasztikus. A cimlap alján lévő ijesztő vérszívókat ajánlók retusálása sem sikerült mesterien, a szemük fehérje vakít.
Tagok: szintén esetlen, kaotikus, zagyva

10 komment

Címkék: tv atv honlap dream interactive

A bejegyzés trackback címe:

https://erdekesztetika.blog.hu/api/trackback/id/tr89453134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Winston007 2008.05.05. 09:28:52

Az ATV sajnos nem log ki a magyar mezonybol, szinessegben erdekes mindenki a cnn-re akar hajazni, de vhogy nincs az az informacios domping mint az amerikai oldalnal. Sztem a televizios oldalnak is hirt kell szolgaltatni, nalunk inkabb youtubeoznak:) A honlap koncepcioja is ilyen keverek lett: web 2.0 tuzijatek, mert probalnak egyszerusiteni de mellette felesleges barokk csicsa is van ott. Mindenesetre nem rossz, de nem is jo.Eros kozepeset adnek neki, kivalo iparos munka.

vonal 2008.05.05. 12:29:38

Winston igazad van sokmindenben, de kiváló iparos munkának nem nevezném, mert alapvető linkelési és egyéb technikai + funkcióra vonatkozó hibák is vannak benne, elég alapvető.

Winston007 2008.05.05. 13:41:50

Szerintem szemantikai a kerdes, az iparos munka eleve nem azt jelenti, hogy nagyon jo. Hanem azt jelenti ,hogy megoldottak a feladatot a szokasos magyar hibakkal, de nem lett ettol atlagon felul se jobb, se rosszabb.

Sajnos a mai poszt az angold oldalrol ismet lerantja a leplet a magyar barokk web hianyossagairol, ami technologiai lemaradas remelem. Es nem kulturalis vagy izlesbeli kulonbseg:)

Az oldal egyebkent jo gratula! Nehany celpontot javasolnek: www.shiraz.hu, www.index.hu az uj design. Ezekrol szivesen meghallgatnam a velemenyeket. Vagy pl. a tv2 honlapjarol is.

satobbi 2008.05.12. 22:45:14

észrevettétek, hogy megújult az RTL és a TV2 designja is? itt ilyen belső ipari kémek jelentették egymásnak, hogy megújul a weboldalunk? www.rtl.hu www.tv2.hu
elemzést kérünk! :)

dragon 2008.05.12. 22:47:09

háj, akkor az ATV nyert ezzel :)
színvonal megvan szerencsére

summr 2008.05.15. 09:41:42

Úgy tűnik, ezt a kritikát nem olvastad, pár dolgot megválaszol: mediablog.hvg.hu/200842.aspx

Olvasom a cikkeidet, Pollnert pedig évek óta. Azt gondolom, a lelkesedés maximalistává teszi az embert, és nem is akarom ezt senkiben leoltani, jó dolog egy-egy honlapot kigondolni, megtervezni, megvalósítani, kompromisszumok nélkül.

Mégis, nagyon sok lelkesedésből önálló szakértővé, kritikussá lett emberen azt figyelem meg, hogy néhány dolgról hajlamosak a kritika közben megfeledkezni:

- mekkora büdzséből készülhetett az adott projekt
- mekkora szerkesztői munkát - és ily módon folyamatos anyagi terhet - igényel a majdani honlap/portál/stb

Ennek fényében néhány dolgot a Médiablogos kommentemhez "csatolnék":

"jópár hetes tesztidőszak megelőzi egy-egy új honlap élesítését" - nem volt ilyen, a fejlesztés rövid ideje miatt sajnos - aki volt már komolyabb fejlesztésben, az tudja, hogy ez általános - a tesztidőszak majdnem nullára redukálódott. Sajnos, ez hiba volt.

"ATV logo eleve elég szimpla, ezt fetuningolni tükrözéssel kicsit ront még a helyzeten" - szerintem javít, és belenézve a csatorna wishekbe, követi az arculatot. A logo maga 2D-ben sztem borzalom, ahhoz képest ez emészhető.

"Az online adás zöld play gomb kékeszöld felületen elüt az oldaltól" - örülök, ha ezt mondod, ez volt a cél vele. Különben általánosan a színek a 12 főszín figyelembe vételével lettek meghatározva, ez a zöld is az egyik közülük.

"saját magukat villogó bannerként miért teszik ki a weboldal tetejére" - fogd fel pozitívan - viszonylag reklámoktól mentesen, letisztultan indult a site. A cél az volt, hogy a megfelelő látogatottság után lesznek eladva hirdetések. Ez kábé júniusban fog megtörténni.

"A menüsáv jól láthatóan a "logó kékje"...sokak szerint a logo színét kell erőltetni mindenhol...az egész oldal kék és stílustalan" - érdemes kicsit elgondolkozni, miért. Mert nem az öncélú vizuális letarolás, hanem a naturális, visszafogott design volt a cél, a _funkciók _előnyére. Like google. Ha nem is olyan erővel, de ez volt a nyitólapnál az egyik cél.

"A legérdekesebb aloldal a videotár lenne...valamiért nem építették be a lapozás funkciót," - folyamatban, a műsoronkénti szűréssel együtt

"...úgy tűnik eltűntek végül a kezdeményezések...mintha nem lettek volna átgondolva a funkciók, és a felhasználói igények." - ez igaz, a médiastratégia _fejlesztés _közben változott, így a disszonancia a funkciókon is érezhető. Ezt én is sajnálom, mégis, megérte, a látogatottság szépen növekszik.

A többi megjegyzésből már látható, belelendültél a negatív kritikába, azokat nem kommentálnám:)

Mekkora büdzséből készült: a versenytársaknak készült díj töredékéből. Kifejezetten fapados honlap volt a cél, a legalapvetőbb funkciókkal, melyek a látogatottság - és az abból származó bevétel - után továbbfejlesztésre kerülnek. A projekten a megrendelő részéről 3(!) ember dolgozott, fejlesztő részéről sem több.

Mekkora szerkesztői munkát fizetnek a honlaphoz: kevesebbet, mint a fejlesztési időben.

Ezek fényében az eredmény sokkal jobb, mint a légből kapott kritikát olvasva, hiszen valaki egy suzikival is megelégszik, mert ő autózni szeretne, valaki pedig Mercedest vesz, mert a státusát fitogtatja. Aki látta az előző honlapot, tudja, az atv "autózni" akar.

Nem tudom elégszer ismételni: "...az igazi fejlesztés a statisztikák és a saját használat után _kezdődnek. Like youtube."

És végül: talán érdemes belenézni a műsorokba, és mások véleményébe is, ha már egy tv-s honlap kritikáját írod. Vagy annyi időd nem volt rá? Nos, éppen ezért írtam én is a költségvetést az egyik fő meghatározó tényezőnek:)
peace

vonal 2008.05.15. 10:24:23

Summr:
A Dream profi cégnek tűnik, 1. félkész fejlesztést szerintem ne rakjon ki akkor, 2. fapados fejlesztést ne vállaljon el, ha kockán foroghat emiatt a hírneve, 3. a logoját esetleg ne tegye ki egy ideig, vagy legalábbis ne ilyen nagyban.
Ahhoz senkinek semmi köze, és a végerdeményt tekintve senkit nem érdekel, hogy mekkora büdzséből készült, vagy tegyétek oda ezt is egy bannerbe a tetejére, hogy x Ft-ért ennyit. A lapozás, mint funkció kidolgozása és programozása talán nem annyira büdzséfüggő. A Suzikuból sem hagyták ki a kormányt, csak mert olcsóbb mint a Mercedes. A Dreamet idáig nem a Suzuki kategóriába gondoltam, de lehet, hogy tévedtem.

Összességében egyébként egyáltalán nem rossz az oldal inkább pont a benne lévő lehetőségekhez képest sajnálatos a sok hiba és jól érzékelhető a tesztelés hiánya.

summr 2008.05.15. 10:48:19

Látom, támadásnak vetted a véleményemet. Nem ez volt a cél.

A büdzsé szakavatott szemnek látható, ezt nem akarom magyarázni.
A fapados fejlesztés közös megegyezés volt, a Dream sem pironkodik emiatt. Nem hibátlan, de eredményes a fejlesztés.

Igazából megértem, van miért kritizálni az oldalt, így nem mennék bele a további védekezésbe. A site folyamatos fejlesztés alatt van jelenleg is. Üdv!

vonal 2008.05.15. 12:03:59

Summr: ezért írtam én is, hogy a büdzsére ne nagyon hivatkozzunk, de nem vettem támadásnak a véleményed. sőt köszönöm, hogy megírtad én is megírtam az enyémet. Mi csak azt szeretnénk, ha a kritika, és az ezzel együtt járó párbeszéd, mint pl. veled :) hosszú távon emelné a magyar weboldalak szakmai színvonalát. Még ha sokaknak ez nem is tetszik elsőre.

kör 2008.05.15. 12:05:03

Én nem látom mi ebben a támadás, védekezned sincs miért, de ha úgy gondolod...

Ha az előtted szólónál keményebben fogalmazok, akkor bocs. A Zöld gomb az nagyon zöld, de nem szépen, hanem „mit keres az ott” módon. Na, de nem ez a lényeg. És nem is a béna logó olcsó tükröződése. A lényeg az az, hogy a digitalizált adásokat nem lehet felhasználóbarát módon átnézni. Az oldal inkább ijesztően kezelhetetlen, mintsem késztetést érezzek arra hogy visszatérjek rá, és használjam, mert alapvető (máshol megszokott, vagy elvárható) funkciók hiányoznak. Ha jól látom a Dream ( www.dream.hu ) tanácsadással is foglalkozik. Hadd idézzek az oldaláról: „Tapasztalatainkat megosztjuk ügyfeleinkkel, így segítünk nekik abban, hogy elképzeléseik személyre szabottan és valóban hatékonyan valósuljanak meg.”. Hogy lehet az, hogy a tanacsadó project-manageretek nem közli a káros hatasait a brandre (ATV) egy ilyen oldalnak (ezalatt a félkészségét értem, nem egyéb minőségeit) . Nyilván már az ütemezéskor meg kellett volna ezt tenni.
Na de érdemben a bejegyeseidre a következőket reagálnám (esztétikafelelős): A zöld gombról leszállok, igérem. Szerintem elüt, nem illik oda.
„A cél az volt, hogy a megfelelő látogatottság után lesznek eladva hirdetések. Ez kábé júniusban fog megtörténni.” Ha júniusig elég sok ember elpártol a webes felülettől, akkor már nem késő? Mit mond erről a tanácsadótok?

Szerinted „naturális visszafogott design, like google” . A Google egyik alapvető jellegzetessége, hogy a logón kívül minden szövegből van kiirva. A másik hogy egyszerű szerkezetű, könnyen áttekinthető tartamak vannak. Nos ez szerintem nem jött össze.

A büdzsé emlegetése pedig egy annyira indiszkrét és inkorrekt az ATV-vel szemben, no de kérem.
Összességében leírásod sokmindenre választ ad, belelátunk egy project buktatóiba, hiányosságaiba. Ebből is kitűnik hogy nem elég a jóindulat, az legyen a garázs-cégek sajátja.

Kívánok neked felfelé ívelő karriert.

Egyébiránt, minap indult a svéd STV-nek egy rapport nevű szolgáltatása. playrapport.se/
Egészen egyszerű és praktikus szolgáltatás, nem hiszem hogy csak azért mert jó már mercedes lenne.

süti beállítások módosítása